Spring over navigation
Nu er dine brugerindstillinger gemt.
Du kan når som helst opdatere dine kontaktindstillinger under Keep in touch på din Your Dyson-konto. Hvis du har en Your Dyson-konto, kan du logge på nedenfor og få adgang til alle dine kontaktoplysninger (med telefonnummer, sms og e-mail).

/content/dam/contentfragment/dyson/prospect-capture/dk/da_dk/prospect-capture-gobal-cf1

Support til din Dyson 360 Vis Nav™ robotstøvsuger

Support til din Dyson 360 Vis Nav™ robotstøvsuger

Ofte stillede spørgsmål om opsætning og forbindelse

Hvad kan forårsage forbindelsesfejl, og hvordan kan jeg fejlfinde disse derhjemme?

'Swip op fra hovedmenuen, og vælg WiFi-symbolet. Dette vil give dig flere oplysninger, såsom robottens forbindelsesstatus med din router, internet og Dyson cloud samt signalstyrke. 

Hvis der er et forbindelsesproblem, skal du kontrollere, at dit WiFi-hjemmenetværk fungerer med andre enheder. Hvis det er tilfældet, skal du opdatere din forbindelse i appen. Hvis det ikke lykkes, skal du slukke og tænde for din robotstøvsuger igen.

Hvad betyder 'vender tilbage til start'?

Det betyder, at din robotstøvsuger vender tilbage til dockingstationen eller til startstedet for rengøringen (hvis den er startet fra dockingstationen).

Hvorfor har min robotstøvsuger ikke gjort rent?

Hvis din robotstøvsuger støder på et problem under en rengøring, vil dens skærm give dig flere detaljer og animationer, så du får hjælp til at løse problemet. Appen kan bruges til at fejlfinde, hvis det er nødvendigt.

Hvad skal jeg gøre, hvis min robotstøvsuger opfører sig mærkeligt eller har problemer med at vende tilbage til dockingstationen?

Dette kan ske, hvis robotstøvsugeren samles op og placeres et andet sted, hvis belysningen har ændret sig væsentligt, eller hvis robotstøvsugeren ikke kan se nok til at orientere sig. Din robotstøvsuger vil i første omgang forsøge at identificere dens placering ved at rengøre områder tæt på dens senest kendte position. Hvis dette mislykkes, vil robotstøvsugeren gå ind i et "random bounce" rengøringsmønster for at finde et område, den genkender.

Hvis din robotstøvsuger ikke kan finde sig selv, skal du sætte robotstøvsugeren på pause, kontrollere, at der er tilstrækkeligt med lys, tørre robotstøvsugerens kamera og sensorer af med en tør, fnugfri klud, og derefter placere den et sted, hvor du har set den gøre rent før (f.eks. foran dockingstationen). Din robotstøvsuger bør genlokalisere og fortsætte rengøringen. 

Hvorfor har min robotstøvsuger ikke rengjort hele rummet, men siger, at rengøringen er afsluttet og er vendt tilbage til dockingstationen?

Robotten vil altid forsøge at rengøre alle områder, den har adgang til. Tør sensorerne af med en tør, fnugfri klud, og sørg for, at det område, som robotstøvsugeren ikke har rengjort, er tilgængeligt via en sti på omkring 50 cm i bredden uden forhindringer. 

Hvis dette sker gentagne gange, kan du overveje at ændre dockingstationens placering til at være mere central i dit hjem, eller prøve at kortlægge dit hjem igen (især hvis det er ændret fra det sidste kort). 

Ofte stillede spørgsmål om kortlægningsprocessen

Hvad skal jeg gøre, før jeg begynder at kortlægge?

Inden kortlægningen skal du fjerne løse genstande fra gulvet og åbne alle døre i hjemmet. Du skal også downloade MyDyson™-appen til din smartphone og tilslutte din robotstøvsuger til appen.  

Hvorfor kortlægger robotstøvsugeren, som den gør?

Din robotstøvsuger arbejder i et spiralmønster og dækker systematisk hele hjemmets gulvareal. Det er helt normalt, hvis dens bevægelser af og til ser lidt mærkelige ud; den er simpelthen ved at afkode indretningen i dit hjem. Hvis din robotstøvsuger støder ind i noget, der er for småt til, at den kan genkende det, vil den gøre det forsigtigt for ikke at forårsage skade. 

Hvor lang tid tager det at oprette et kort?

Tidsperioden vil afhænge af gulvpladsen i dit hjem; vores ingeniører vurderer, at robotstøvsugeren dækker 50 m² gulvplads på blot en time, så det kan tage et par timer, alt afhængigt af hjemmets størrelse. Din robotstøvsuger lærer systematisk dit hjem at kende i et spiralmønster for at gøre rengøringen mere effektiv i det lange løb.

Kan jeg oprette kort til flere etager i mit hjem?

Ja, du skal blot begynde at kortlægge med din robotstøvsuger fra en dockingstation. Du kan købe yderligere dockingstationer og opladere på vores hjemmeside. Du kan også flytte din dockingstation til den etage, du ønsker at kortlægge. Kortlæg, som du plejer; du kan navngive kortet, så du kan skelne mellem de forskellige etager. Du kan opdele hvert kort som normalt til rum og zoner for at tilpasse rengøringen til hver zone.  

Hvorfor rengør min robotstøvsuger ikke, mens den kortlægger?

Din robotstøvsuger er designet til at slukke dens børstestang og støvsugermotor under kortlægningen for at spare på batteriet. Dette gør det muligt at kortlægge rum hurtigere og dække større afstande under kortlægningsprocessen. 

Hvad skal jeg gøre, hvis min robotstøvsuger sidder fast?

Du skal blot genoprette din robotstøvsuger fra forhindringen og følge instruktionerne på skærmen for at genoptage kortlægningen.

Hvad gør jeg, hvis min robotstøvsugers batteri løber tør for strøm?

Når din robotstøvsuger har et lavt batteriniveau, vender den tilbage til dockingstationen for at genoplade. Den genoptager derefter kortlægningen fra dét sted, hvor den stoppede.

Hvis min robotstøvsuger ikke kan finde vej under kortlægningsprocessen, skal jeg så starte forfra?

Ja, din robotstøvsuger har brug for et komplet og præcist kort over dit hjem, så hvis der opstår problemer under kortlægningen, er det bedst at starte forfra.

Ofte stillede spørgsmål om de kort, din robotstøvsuger opretter

Hvorfor oprettede min robotstøvsuger ikke et komplet kort?

Dette kan skyldes, at den blev afbrudt, eller fordi noget blokerede dens vej, og den ikke kunne fortsætte sin kortlægning. Det kan også skyldes, at robotstøvsugeren vender tilbage til dockingstationen for at genoplade og derefter ikke har kunnet fortsætte kortlægningen, når den er fuldt opladet.

Hvis din robotstøvsuger har overset områder af dit hjem, vil vi anbefale, at du kortlægger igen for at få det bedste resultater.

Hvorfor er mit kort ikke mere detaljeret?

Vores ingeniører ønskede, at denne robotstøvsuger skulle være nem at bruge, så det kort, du ser, er forenklet. Det ligner en plantegning. Det faktiske kort, din robotstøvsuger gemmer i sin hukommelse og bruger til at navigere, er langt mere komplekst. Du vil også kunne se et lidt mere detaljeret kort, efter at din robotstøvsuger har gennemført en vellykket rengøring, der viser dig præcis, hvor den rengjorde via appen.

Kan jeg tilføje et område til et kort, eller skal jeg genstarte mit kort?

Det er bedre at oprette et komplet kort over dit hjem, når du starter, så du opnår en pålidelig rengøring. Din robotstøvsuger tilføjer dog også nye områder til dit kort, som den opdager under rengøring.

Ofte stillede spørgsmål om vedligeholdelse af din robotstøvsuger

Hvordan flytter jeg min robotstøvsuger, hvis jeg har brug for det?

Din robotstøvsuger har en praktisk bærehank, på bagsiden over cyklonerne. Du skal blot løfte i dette håndtag og bære din robotstøvsuger derhen, hvor du ønsker at bruge den.

Jeg var ikke klar over, at jeg ikke skulle bruge rensevæsker til min robotstøvsuger. Har jeg beskadiget min maskine?

Din robotstøvsuger bør ikke bruges sammen med rengøringsvæsker. Nogle indeholder slibemidler, der kan ridse de optiske dele, mens andre indeholder kemikalier, der kan nedbryde plast. Tjek din robotstøvsuger for skader, hvis der er blevet anvendt rengøringsvæsker.

Der dukker masser af fnug op i min robotstøvsugers beholder efter rengøring. Er det virkelig alt sammen støv, eller støvsuger den også mit tæppe?

Du vil måske opleve, at din robotstøvsuger opsamler mere støv og snavs sammenlignet med dine andre støvsugere, især i de første par rengøringer. Det skyldes, at den har en kraftfuld sugeevne og bevæger sig langsommere, end vi gør, så den kan opfange mere. Hvis du er bekymret for dine tæpper, skal du huske på, at alle tæpper langsomt nedbrydes og mister fibre over tid, især nye tæpper, så din robotstøvsuger fjerner blot disse løse fibre, præcis som enhver anden støvsuger. 

Hvad skal jeg gøre, hvis fnug sidde fast i min robotstøvsugers hjul eller i beholderen?

Du bør fjerne fnug fra din robotstøvsugers hjul og beholder for at opretholde ydeevnen.

Hvad skal jeg gøre, hvis hår bliver viklet ind i min robotstøvsugers børstestang?

Hvis hår bliver viklet ind i den roterende børstestang, skal det fjernes for at sikre, at din robotstøvsuger kan bevæge sig frit. Du kan fjerne børstestangen fra maskinen for at gøre dette lettere; instruktionerne findes i videoen "Vask børstestangen" ovenfor.