Support | Fejlfinding | Dyson Spring over navigation
Nu er dine brugerindstillinger gemt.
Du kan når som helst opdatere dine kontaktindstillinger under Keep in touch på din Your Dyson-konto. Hvis du har en Your Dyson-konto, kan du logge på nedenfor og få adgang til alle dine kontaktoplysninger (med telefonnummer, sms og e-mail).

Lad os få din maskine til at virke

Dyson Cu-Beam Up light 4000K (sølv)
Dyson Cu-Beam Up light 4000K (sølv)

Lad os få din maskine til at virke

Dyson Cu-Beam Up light 4000K (sølv)
Se alle trin

Det er vi glade for at høre.

Tak, fordi du bruger Dysons online support.

Dyson-garantien

Sådan gør du-videoer og tips

Sådan gør du-videoer og tips

Vi hjælper dig med at få det bedste ud af din maskine. Nemt og hurtigt.
Eksklusive ejerfordele

Eksklusive ejerfordele

Prioriteret adgang til forhåndsvisninger af ny Dyson-teknologi, events og tilbud.
Ekspertråd. 6 dage om ugen.

Ekspertråd. 6 dage om ugen.

Telefon, e-mail eller live chat. Det rigtige råd til din maskine fra ægte Dyson-medarbejdere.
Nem udskiftning

Reparationer og udskiftninger - helt uden besvær

Gratis udskiftning af dele eller reparationer i løbet af din garantiperiode. Og hvis vi ikke kan reparere dit Dyson-produkt, erstatter vi det.

Det er vi glade for at høre.

Tak, fordi du bruger Dysons online support.

Dyson-garantien

Sådan gør du-videoer og tips

Sådan gør du-videoer og tips

Vi hjælper dig med at få det bedste ud af din maskine. Nemt og hurtigt.
Eksklusive ejerfordele

Eksklusive ejerfordele

Prioriteret adgang til forhåndsvisninger af ny Dyson-teknologi, events og tilbud.
Ekspertråd. 6 dage om ugen.

Ekspertråd. 6 dage om ugen.

Telefon, e-mail eller live chat. Det rigtige råd til din maskine fra ægte Dyson-medarbejdere.
Nem udskiftning

Reparationer og udskiftninger - helt uden besvær

Gratis udskiftning af dele eller reparationer i løbet af din garantiperiode. Og hvis vi ikke kan reparere dit Dyson-produkt, erstatter vi det.

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Det ser ikke ud til, at vi kan finde en løsning online.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du kontakte vores kundesupport.

Kontakt os endelig.

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig.

Ring til os gratis på +4578153555

Vores dansk baserede support holder åbent
mandag til fredag fra kl. 9.00-18.00
og lørdag fra kl. 9.00-14.00

Vælg den relevante løsningsmulighed

Rengøringsanvisninger

Som anbefalet i betjeningsvejledningen skal der bruges en mikrofiberklud eller vandfri rensespray uden opløsningsmiddel til at rengøre apparatet.

Husk at slukke for apparatet, inden det rengøres.

                   

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Vælg den relevante løsningsmulighed

                   

Er lampen tændt?

Lyskontakten skal være tændt.

Har det løst problemet?

Kontroller, at øvrige apparater i lokalet fungerer, f.eks. andre lamper, aircondition, ventilatorer/varmeblæsere osv.

Fungerer andre lamper/apparater i lokalet?

Det skyldes formentlig et problem med strømtilførslen, og det skal løses af en elektriker.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Kontroller kun lampen, hvis det er sikkert at gøre det. Hvis du er i tvivl, skal du kontakte en elektriker eller et servicecenter.

Er der sikker adgang til lampen?

Det skyldes formentlig et problem med strømtilførslen og ikke selve maskinen.

Problemet løses af en elektriker.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Kontroller spændingen

Kontroller, at spændingstilførslen til driverboksen er 110-240 V.

Kontroller også, at spændingen til armaturet (som vist) er 40 V

Kontroller kun lampen, hvis det er sikkert at gøre det. Hvis du er i tvivl, tilråder vi at kontakte en elektriker eller servicetekniker.

                   

Tilføres der strøm til lysarmaturet?

Afprøv sikringen

Sluk for lampen, og afmonter strømforsyningen. Sørg for, at der ikke er strøm til lampen, inden sikringen afmonteres.

Tænd for måleren, og indstil den på OHM.

Sæt en ledning i hver ende af sikringen, og se displayet på måleren.

Bemærk, at al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Er sikringen sprunget?

DALI (Digital Addressable Lighting Interface) er en dataprotokol og -transportmetode. Med DALI som en fælles platform kan udstyr fra forskellige producenter kobles sammen.

I dette tilfælde er det et lysstyringssystem.

Anvendes der et DALI-system?

Slå DALI-systemet fra. Hvis lampen fungerer, skal den tænde nu.

For at løse dette problem skal du muligvis kontakte DALI-service.

                   

Fungerer lampen, efter at du har slået DALI-omformeren fra?

Da lampen fungerer, når DALI-systemet ikke er tilsluttet, skyldes problemet formentlig DALI-systemet.

Kontakt DALI-service for at få løst dette problem.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Skift sikringen, og afprøv lampen.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Har det løst problemet med funktionsevnen?

Kontroller, at øvrige apparater i lokalet fungerer, f.eks. andre lamper, aircondition, ventilatorer/varmeblæsere osv.

                   

Fungerer andre lamper/apparater i lokalet?

Er lampen installeret med en lysdæmper?

Lyser op

Lyset afgives over produktet.

                   

Lyser ned

Lyset afgives under produktet.

                   

Bemærk: Hvis produktet er opstillet rigtigt, bør der ikke være noget eller kun lidt genskær, men nogle kunder ønsker måske at bruge en lysdæmper til at reducere lyseffekten.

Hvilken retning kommer lyset ud fra produktet?

Al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Det betyder, at lampen vender forkert, og problemet kan løses ved installere den igen, så den vender rigtigt.

Al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Det anbefales at montere lamperne mere end 2,5 m over gulvet for at undgå blændende lys.

                   

Problemet kan løses ved at installere en lysdæmperkontakt.

Nedenfor er der information om de forskellige lysdæmpertyper, som findes på markedet.

Analog lysdæmpning: Kaldes normalt 1-10 V lysdæmpning.

DALI: Lysstyringssystem.

AC/lysnet-TRIAC

AC/TRIAC-lysdæmpere er beregnet til ohmske belastninger, som f.eks. almindelige gløde- eller halogenpærer. Disse fasestyrede lysdæmpere kan ikke anvendes sammen med LED-pærer, fordi de ikke har ohmsk belastning.

Alternativt kan problemet løses ved at placere lampen et andet sted i lokalet.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Vi fraråder kunder at bruge andre ledninger, da det vil medføre, at garantien bortfalder. Ledningerne opfylder Dysons specifikationer, som leveret.

Det anbefales at montere produktet mere end 2,5 m over gulvet for at undgå blændende lys.

Bemærk, at al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Se monteringsvejledningen.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Lysdæmpertyper

Analog lysdæmpning: Kaldes normalt 1-10 V lysdæmpning.

DALI: Lysstyringssystem.

AC/lysnet TRIAC: AC/TRIAC-lysdæmpere er beregnet til ohmske belastninger, som f.eks. almindelige gløde- eller halogenpærer. Disse fasestyrede lysdæmpere kan ikke anvendes sammen med LED-pærer, fordi de ikke har ohmsk belastning.

Hvilken type af lysdæmper er produktet installeret med?

Lampen fungerer ikke med AC/lysnet-TRIAC. Den skal installeres med en kompatibel lysdæmper for at kunne bruge lysdæmpning.

Kompatibel lysdæmper: Osram DALI MCU

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Bemærk, at det kræver en omformer, hvis der anvendes en analog lysdæmper.

Anvendes der en analog-til-DALI-omformer?

Produktet fungerer ikke med analoge styringsmekanismer. Det skal installeres med en kompatibel lysdæmper eller en analog DALI-omformer for at fungere rigtigt.

Kompatibel lysdæmper: Osram DALI MCU

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Slå DALI-systemet fra. Hvis lampen fungerer, skal den tænde nu.

For at løse dette problem skal du muligvis kontakte DALI-service.

                   

Fungerer lampen, efter at du har slået DALI-omformeren fra?

Da lampen fungerer, når DALI-systemet ikke er tilsluttet, skyldes problemet formentlig DALI-systemet.

Kontakt DALI-service for at få løst dette problem.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Slå DALI-systemet fra. Hvis lampen fungerer, skal den tænde nu.

For at løse dette problem skal du muligvis kontakte DALI-service.

                   

Fungerer lampen, efter at du har slået DALI-omformeren fra?

Da lampen fungerer, når DALI-systemet ikke er tilsluttet, skyldes problemet formentlig DALI-systemet.

Kontakt DALI-service for at få løst dette problem.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Spørg en elektriker, om lampen er installeret med en lysdæmper, der er kompatibel med lampen.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Lysdæmpertyper

Analog lysdæmpning: Kaldes normalt 1-10 V lysdæmpning.

DALI: Lysstyringssystem.

AC/lysnet TRIAC: AC/TRIAC-lysdæmpere er beregnet til ohmske belastninger, som f.eks. almindelige gløde- eller halogenpærer. Disse fasestyrede lysdæmpere kan ikke anvendes sammen med LED-pærer, fordi de ikke har ohmsk belastning.

Er lampen installeret med en lysdæmper?

Produktet skal installeres med en kompatibel lysdæmper for at kunne regulere lysstyrken.

Kompatibel lysdæmper: Osram DALI MCU

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Spørg en elektriker, om lampen er installeret med en lysdæmper, der er kompatibel med lampen.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Lysdæmpertyper

Analog lysdæmpning: Kaldes normalt 1-10 V lysdæmpning.

DALI: Lysstyringssystem.

AC/lysnet TRIAC: AC/TRIAC-lysdæmpere er beregnet til ohmske belastninger, som f.eks. almindelige gløde- eller halogenpærer. Disse fasestyrede lysdæmpere kan ikke anvendes sammen med LED-pærer, fordi de ikke har ohmsk belastning.

Er lampen installeret med en lysdæmper?

Your Dyson Cu-Beam light will have been provided with 4m of cable.

                   

Er den ønskede ledningslængde over 4 m?

Vi fraråder kunder at bruge andre ledninger, da det vil medføre, at garantien bortfalder. Ledningerne opfylder Dysons specifikationer, som leveret.

Vi fraråder kunder at bruge andre ledninger, da det vil medføre, at garantien bortfalder. Ledningerne opfylder Dysons specifikationer, som leveret.

The Dyson Cu-Beam lights are only approved for use with the supplied cable. This cable is to an exact Dyson specification. Replacing the cables will invalidate the guarantee.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Bemærk, at al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Udskiftning af sikringen

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Afprøv sikringen

Sådan testes en sikring:

Sluk for lampen, og afmonter strømforsyningen. Sørg for, at der ikke er strøm til lampen, inden sikringen afmonteres.

Tænd for måleren, og indstil den på OHM.

Sæt en ledning i hver ende af sikringen, og se displayet på måleren.

Bemærk, at al el-installation og el-reparation skal udføres af en autoriseret elektriker ifølge de gældende forskrifter.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Er sikringen sprunget?

Vælg den relevante løsningsmulighed

Monteringsvideo

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Monteringsvejledning

Monteringsvejledningen findes via ovenstående link.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Medfølger i kassen med Cu-Beam uplight-lampen:

Skabelon.

                   

Loftsdåsen.

                   

2 stk. fjederophæng.

                   

Frontpladen til loftsdåsen.

                   

Monteringsbeslag, 2 stk.

                   

4 stk. PZ-skruer.

                   

Justerbart ophæng, 2 stk.

                   

Uplight-armatur.

                   

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Sørg for at slå strømmen fra, inden driverboksen åbnes.

Placering af serienummer

Serienumrene findes disse 3 steder:

På kassen (emballagen).

På undersiden af driverboksen.

I driverboksen, som vist i videoen.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

De tekniske specifikationer findes via ovenstående link.

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Sådan skiftes armaturet

Er der andet, vi kan hjælpe med?

Lær mere om din Dyson med MyDysonᵀᴹ-appen

Download MyDysonᵀᴹ-appen for at registrere dig.

Få hurtig adgang til personlige guider og 24/7 support.