Betingelser for køb over hjemmesiden
Denne hjemmeside udgør sammen med de øvrige dokumenter, der direkte henvises til, de juridiske betingelser og vilkår (Betingelser) for salg af vores produkter (Produkter), som er tilgængelige på vores hjemmeside (Hjemmeside). Disse betingelser vedrører enhver købsaftale (Aftale) mellem os og dig. Læs venligst disse betingelser grundigt igennem og vær sikker på, at du forstår dem, før du bestiller Produkter fra vores hjemmeside. Bemærk venligst, at du ved at bestille et Produkt accepterer at være bundet af disse betingelser og de øvrige vilkår, som der refereres til. Du vil blive bedt om at bekræfte, at du accepterer disse betingelser, før du vil være i stand til at bestille et Produkt. Hvis du afviser at acceptere disse betingelser, vil du ikke kunne bestille et Produkt fra vores hjemmeside. Du bør printe et eksemplar af disse betingelser og bevare dem til eventuel senere brug. Vi justerer disse betingelser fra tid til anden. Hver gang du ønsker at bestille et Produkt, bør du sikre dig, at du forstår de betingelser, der gælder på det pågældende tidspunkt. Betingelserne og enhver Aftale er udarbejdet på dansk.
-
1. Information om os
1.1 Selskabet bag hjemmesiden www.dyson.dk er Dyson Denmark ApS, et selskab registreret i Danmark under selskabsnummer 38039547 og med registreret kontor beliggende Dyson Denmark ApS, C/O Mazanti-Andersen Korsø Jensen, Amaliegade 10, 1256 København K, som også er vores hovedadresse. CVR nummer er 736734610.
1.2 Se venligst siden ”Kontakt os” for yderligere informationer.2. Vores Produkter
2.1 Billeder af Produkterne på vores hjemmeside er kun af illustrativ karakter. Selvom vi har forsøgt at gengive farverne korrekt, kan vi ikke garantere, at din computer viser den præcise produktfarve. Dit Produkt kan afvige en smule fra billedet.
2.2 Selvom vi har forsøgt at være så præcise som muligt, vil størrelser, vægt, kapacitet, dimensioner og mål angivet på hjemmesiden kunne afvige med op til ca. 2 %.
2.3 Indpakningen af Produktet vil kunne variere fra den indpakning, der vises på vores hjemmeside.
2.4 Alle Produkter, der vises på vores hjemmeside, er til rådighed, så længe lager haves. Vi vil hurtigst muligt informere dig per e-mail, såfremt det Produkt, du har bestilt, ikke er til rådighed, og vi derfor ikke kan gennemføre din ordre.3. Brug af vores hjemmeside
3.1 Dit brug af vores hjemmeside er reguleret af vores Betingelser for brug af hjemmesiden. Du bedes venligst læse disse, da de indeholder vigtige betingelser, som gælder for dig.
4. Anvendelse af personlige informationer
4.1 Vi anvender kun dine personlige informationer i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik. Du bedes læse denne, da den indeholder vigtige betingelser, som gælder for dig.
> Tilbage til toppen
5. Hvis du er forbruger
De følgende betingelser under pkt.5 finder anvendelse, hvis du er forbruger.
5.1 Vær opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.5.2 Som forbruger har du to års reklamationsret, hvor du ved lov har ret til gratis afhjælpning fra sælgerens side af mangler ved salgsgenstanden. Vores produkter er yderligere dækket af Dyson garantien, som tilbydes gratis og ikke påvirker dine lovmæssige rettigheder som forbruger. Du kan læse vilkårene for den Dyson garanti, der finder anvendelse på dit produkt i "Din Dyson Garanti" afsnittet tilgængelig her.
6. Hvis du er erhvervskunde
De følgende betingelser under pkt. 6 finder anvendelse, hvis du er erhvervskunde.
6.1 Hvis du ikke er forbruger, bekræfter du at have kompetence til at indgå Aftalen på vegne af den virksomhed, som du indkøber Produkter for.
6.2 Vores Leveringsbekræftelse udgør sammen med disse Betingelser og ethvert dokument, der direkte refereres til, Aftalen mellem dig og os. Dermed tilsidesættes og erstattes alle tidligere aftaler, løfter, forsikringer, garantier, erklæringer og fælles forståelser mellem os, der relaterer sig til det relevante emne, uanset om de har været skriftlige eller mundtlige.
6.3 Du accepterer, at du ved indgåelse af denne Aftale ikke kan støtte ret på tilkendegivelser, erklæringer, forsikringer eller garantier (uanset om de er indgået tilsigtet eller utilsigtet), som ikke direkte fremgår af disse betingelser eller øvrige dokumenter, der refererer hertil.
6.4 Ingen af os kan rejse krav i anledning af hændelig eller uagtsom vildledning eller som følge af uagtsom fejlinformation givet i Aftalen.
> Tilbage til toppen7. Udformning af Aftalen
7.1 Vores bestillingsprocedure gør det muligt at tjekke og rette enhver fejl, før du gennemfører ordren. Du bedes venligst tage dig tid til at læse og tjekke din ordre ved enhver given lejlighed gennem bestillingsproceduren.
7.2 Når du har placeret din bestilling, vil du modtage en e-mail fra os, som tilkendegiver, at vi har modtaget ordren. Bemærk venligst, at dette ikke er ensbetydende med, at din ordre er blevet accepteret. Den endelige accept af ordren fremkommer som beskrevet under pkt. 7.3.
7.3 Vi vil bekræfte vores accept af ordren ved at sende en e-mail til dig, der informerer dig om, at levering af Produktet er sat i proces (Leveringsbekræftelse). Aftalen mellem os er først indgået, når vi sender leveringsbekræftelsen.
7.4 Hvis vi ikke har mulighed for at levere Produktet til dig f.eks. på grund af, at Produktet er i restordre eller ikke længere er til rådighed, eIler på grund af, at der er sket en fejl i prissætningen på vores hjemmeside, som nærmere omtalt under pkt. 11.5, vil vi orientere dig per e-mail, og ordren vil ikke blive gennemført. Hvis du allerede har gennemført betalingen, refunderer vi det fulde beløb hurtigst muligt.
> Tilbage til toppen8. Dine forbrugerrettigheder for fortrydelse og refundering
Pkt. 8 finder udelukkende anvendelse for forbrugere.
8.1 Hvis du er forbruger, har du ifølge gældende lovgivning ret til at fortryde dit køb i en periode, der nærmere er beskrevet i pkt. 8.2. Det betyder, at hvis du inden for denne periode fortryder eller af anden grund beslutter dig for, at du ikke vil beholde Produktet, kan du give os meddelelse herom og hæve købet.
8.2 Din ret til at fortryde starter på datoen for modtagelsen af varen, hvorfra du har 40 dage til at fortryde dit køb.8.3 Uden at påvirke dine rettigheder til at annullere din ordre som beskrevet i vores vilkår og betingelser, tilbyder Dyson også kunderne ret til at annullere deres ordrer for visse produkter i op til 40 dage efter, at de har modtaget ordren. Returperioden er angivet på den respektive produktside.
8.4 Vil du gøre brug af fortrydelsesretten, bedes du skriftligt og entydigt give meddelelse med dette dokument herom gerne per brev eller e-mail.
8.5 I din meddelelse om at du fortryder købet, beder vi dig om at henvise til dit referencenummer (eks. 1-1234567), som fremgår af den kvittering, du har modtaget, eller angive dit efternavn og postnummer, så købet let kan identificeres. Meddelelsen skal desuden underskrives og dateres, hvis den sendes per post, og skal indeholde et telefonnummer, hvor vi kan træffe dig.
8.6 Du kan sende din meddelelse om, at købet fortrydes, med e-mail til følgende:
Live chat
8.7 Din meddelelse om, at købet fortrydes anses for sendt den dag, du sender meddelelsen, hvad enten den sendes med post eller e-mail.
8.9 Uanset om du skriver eller ringer til os, vil returneringen af dit produkt blive arrangeret. Returnering sker uden omkostninger for dig.
8.10 Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, tilbagebetaler vi alle indbetalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, inklusiv fragtomkostninger for levering af varen til dig, medmindre du selv har stået for fragten.
8.11 Bemærk dog venligst, at såfremt du ikke har draget rimelig omsorg for varen, har Dyson ret til at afvise returneringen eller nedsætte det beløb, der tilbagebetales, i forhold til nedgangen i varens værdi.
8.12 Vi foretager tilbagebetalingen uden unødig forsinkelse og ikke senere end 14 dage fra den dag, vi har behandlet din henvendelse om, at du ønsker at fortryde købet.
Til brug for tilbagebetalingen anvender vi de betalingsoplysninger, der er anvendt ved købet, medmindre du tydeligt har udtrykt andet. Uanset hvad, vil du ikke blive pålagt gebyrer i forbindelse med tilbagebetalingen.8.13 For at modtage en fuld refusion skal du returnere alle varer, der fulgte med produktet, som du ønsker at returnere, herunder eventuelle tilbehør, vedhæftninger eller reklamegaver, der fulgte med din maskine.
9. Levering
9.1 Din ordre vil blive gennemført på den forventede leveringsdato, som fremgår af Leveringsbekræftelsen, medmindre der opstår omstændigheder, som er uden for vores kontrol. Hvis vi bliver forhindret i at levere på den forventede leveringsdato, grundet omstændigheder, som er uden for vores kontrol, kontakter vi dig med en ny forventet leveringsdato.
9.2 Leveringen er gennemført, når vi leverer Produktet til den adresse, du har oplyst.
9.3 Ansvar for Produktet overgår til dig fra det tidspunkt, leveringen er sket.
9.4 Hvis betingelserne i lovgivningen er overholdt, ejer du først Produktet fra det tidspunkt, vi har modtaget den fulde betaling og tilhørende leveringsomkostninger.10. Leveringsomkostninger
10.1 For detaljer omkring leveringsomkostninger klik her.
> Tilbage til toppen11. Priser
11.1 Den aktuelle pris på Produkterne vil fremgå af vores hjemmeside. Vi sikrer, at priserne på Produkterne er korrekte på tidspunktet for offentliggørelse. Skulle du mod forventning opdage en fejl i prisen på et Produkt, som du har bestilt, se da venligst pkt. 11.5 om håndteringen heraf.
11.2 Priserne på vores Produkter vil variere fra tid til anden, men ændringerne vil ikke påvirke prisen på en ordre, som vi har bekræftet med en Leveringsbekræftelse.
11.3 De oplyste produktpriser inkluderer gældende moms. Såfremt der skal betales moms efter engelsk ret, inkluderer produktpriserne moms til den aktuelle vekselkurs i UK på det pågældende tidspunkt. Skulle vekselkursen for moms ændre sig fra ordredatoen til leveringsdatoen, justerer vi den moms du har betalt, medmindre du allerede har gennemført den fulde betaling for Produktet inden ændringen træder i kraft. Såfremt der skal betales moms efter dansk ret, inkluderer produktpriserne 25 % moms. Det vil altid fremgå ved bestillingen, om der opkræves dansk eller engelsk moms.
11.4 Produktprisen inkluderer ikke leveringsomkostninger. Vores leveringsomkostninger er oplyst her
11.5 Vores hjemmeside indeholder et stort udvalg af Produkter. På trods af vores ihærdige indsats er der altid en risiko for, at nogle af Produkterne på vores hjemmeside er prisfastsat forkert. Hvis vi opdager en forkert pris på et Produkt, vil vi informere dig om fejlen, og du vil få mulighed for enten at købe Produktet til den korrekte pris eller at annullere din ordre. Vi foretager os ikke yderligere i relation til din ordre, før vi har modtaget dine instruktioner om, hvad du ønsker. Hvis vi ikke kan træffe dig via de kontaktinformationer, du har oplyst i forbindelse med din ordre, vil vi behandle ordren, som var den afvist, og give dig skriftlig meddelelse herom.
> Tilbage til toppen12. Betaling
Betaling kan ske med følgende betalingsmidler: Mastercard, Visa, Dankort, Maestro, American Express, Paypal eller Klarna.
Klarnas betalingsmåder
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:
- Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside. Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.
> Tilbage til toppen13. Vores forpligtelser hvis du er erhvervskunde
Pkt.13 finder udelukkende anvendelse for erhvervskunder.
13.1 Vi sælger kun Produkter til brug for din virksomhed, og ikke med henblik på dit aktive gensalg af købte produkter.
13.2 Vi begrænser ikke vores ansvar i relation til:
a) Dødsfald eller personskade, der skyldes vores forsømmelser;
b) Defekte Produkter omfattet af reglerne om produktansvar;
c) Svig; eller
d) Vanhjemmel.
13.3 Vi er under ingen omstændigheder, jf. dog pkt. 13.2, ansvarlige hverken inden for eller uden for kontrakt, for:
a) ethvert tab af fortjeneste, mistet salg, mistet forretning eller omsætning;
b) Tab eller beskadigelse eller forvanskning af data, information eller software;
c) Tab af forretningsmuligheder;
d) Tab af forventede besparelser;
e) Tab af goodwill;
f) Indirekte tab eller følgeskader.
13.4 Vores ansvar i relation til tab kan – bortset fra de i pkt. 13.2 nævnte tilfælde – under ingen omstændigheder overstige prisen for Produktet ekskl. moms, uanset om tabet måtte udspringe af eller opstår i forbindelse med en Aftale, om det måtte være inden for eller uden for kontrakt, skyldes brud på lovbestemte pligter eller andre forhold.
13.5 Medmindre det direkte fremgår af disse Betingelser, yder vi ikke erklæringer, garantier eller påtager os andet ansvar i forbindelse med Produktet. Enhver lovbestemt erklæring, betingelse eller garanti, der henvises til, eller som fremgår af disse Betingelser, er begrænset til et absolut minimum i overensstemmelse med lovgivningen. Vi fralægger os ethvert ansvar i forhold til, om Produktet er konkret egnet til dit formål.
> Tilbage til toppen
14. Vores ansvar, hvis du er forbruger
Pkt.14 finder udelukkende anvendelse, hvis du er forbruger.
14.1 Hvis vi misligholder en Aftale, er vi ansvarlige for det tab eller den skade, du måtte lide, såfremt det pågældende tab er en adækvat følge af vores misligholdelse. Vi er ikke ansvarlige for tab eller skade, som ikke er en adækvat følge af vores misligholdelse.
14.2 Vi leverer kun Produkter til hjemme- eller privat brug. Du accepterer at undlade at anvende Produktet kommercielt eller i forretnings- eller gensalgsøjemed, og vi har intet ansvar for tab af fortjeneste, forretningstab, forretningsforstyrrelser eller tab af potentiel forretning, som du måtte lide.
14.3 Vores ansvar er ikke begrænset i relation til:
(a) Dødsfald eller personskade der skyldes vores forsømmelse;
(b) Svig;
(c) Vanhjemmel.
(d) Bestemmelser i lovgivningen, som ikke kan fraviges til skade for forbrugere og
(e) Defekte Produkter omfattet af reglerne om produktansvar
> Tilbage til toppen15. Omstændigheder uden for vores kontrol
15.1 Vi er ikke erstatningspligtige eller ansvarlige, hvis vores manglende opfyldelse eller forsinkelse i relation til en Aftale med dig skyldes omstændigheder, der ligger uden for vores kontrol. Omstændigheder uden for vores kontrol er nærmere defineret i pkt. 15.2.
15.2 Med Omstændigheder uden for vores kontrol menes ethvert forhold eller omstændighed, der med rimelighed må betragtes som liggende uden for vores kontrolområde. Det inkluderer uden begrænsninger strejker, lockouts og andre industrielle tiltag fra tredjeparter, civile optøjer, uroligheder, invasion, terrorisme eller trusler om terrorangreb, krig (deklareret eller ej) eller trusler om forberedelse af krig, brand, eksplosioner, storme, stormfloder, jordskred, kollaps, epidemier, andre naturkatastrofer, fejl på et offentligt eller privat telefonnetværk eller manglende mulighed for brug af shipping, luftfartøjer, motortransport samt andre former for offentlig eller privat transport.
15.3 Hvis en omstændighed uden for vores kontrol indfinder sig og påvirker vores evne til at opfylde en Aftale med dig:
(a) vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at orientere dig om situationen; og
(b) vores forpligtelser, som følger af Aftalen, vil blive suspenderet, mens tidshorisonten for opfyldelse i medfør af Aftalen vil blive forlænget svarende til perioden for omstændighederne uden for vores kontrol. Påvirker omstændighederne uden for vores kontrol leveringen af et Produkt til dig, aftaler vi en ny leveringsdato, når Omstændighederne uden for vores kontrol ikke længere er til stede
> Tilbage til toppen16. Indbyrdes kommunikation
16.1 Når vi i disse betingelser refererer til “skriftlig” kommunikation, omfatter dette også korrespondance pr. e-mail.
16.2 Hvis vi skal kontakte dig skriftligt, gør vi det pr. e-mail eller ved brev til den adresse, du har oplyst i forbindelse med din ordre.
16.3 Hvis du er forbruger:
(a) Vil du gøre brug af fortrydelsesretten, bedes du gøre som beskrevet i pkt. 8
For din egen skyld opfordrer vi dig til at bevare en kopi af medde-lelsen.
(b) Hvis du ønsker at kontakte os skriftligt af andre grunde, kan du skrive til os på live chat.
eller ved brev til Dyson Denmark ApS, Mazanti-Andersen Korsø Jensen, Amaliegade 10, 1256 København K. Du kan også kontakte os via vores Forbrugerservice hotline.
16.4 Hvis du er erhvervsdrivende:
(a) vil enhver meddelelse eller anden kommunikation parterne imellem i forbindelse med Aftalen skulle ske skriftligt og enten afleveres personligt, sendes med post eller anden leveringsservice eller sendes pr.e-mail.
(b) Meddelelser eller anden kommunikation skal kunne dokumenteres leveret: hvis det er leveret personligt – når det er afleveret ved vores reception; hvis det er sendt med anbefalet brev eller med anden leveringsservice – dagen efter afsendelse kl. 9; hvis det er sendt pr. e-mail – en hverdag efter transmissionen; eller hvis det er tilkendegivet på vores hjemmeside – med det samme.
(c) Ved afsendelse af meddelelser er det tilstrækkeligt at kunne dokumentere, at et brev er sendt til den korrekte adresse med frimærke, og i tilfælde af brug af e-mail, at denne er sendt til den kor-rekte e-mailadresse.
(d) Denne bestemmelse gælder ikke processuelle eller øvrige dokumenter, der relaterer sig til juridiske retsskridt, herunder også rykkerskrivelser og inkassobreve.
> Tilbage til toppen17. ANDRE RELEVANTE BETINGELSER
17.1 Vi kan overdrage vores rettigheder og forpligtelser, som følger af Aftalen, til andre juridiske personer, men det vil ikke påvirke dine rettigheder og forpligtelser i henhold denne Aftale.
17.2 Du må kun overdrage dine rettigheder og forpligtelser i henhold til disse Betingelser til andre personer, hvis vi skriftligt har givet forudgående accept til dette.
17.3 Enhver Aftale er indgået mellem dig og os, og ingen andre personer kan støtte ret på Aftalen eller disse Betingelser.
17.4 Hver af bestemmelserne i disse Betingelser gælder separat. Hvis en domstol eller anden relevant myndighed finder, at en bestemmelse er i strid med gældende lovgivning og er uanvendelig, vil de øvrige Betingelser stadigvæk anvendes fuldt ud.
17.5 Hvis vi ikke fastholder, at du er forpligtet i henhold til disse Betingelser, hvis vi ikke fastholder vores rettigheder over for dig, eller hvis vi er forsinket hermed, er det ikke ensbetydende med, at du ikke skal overholde dine forpligtelser. Hvis vi gør opmærksom på en misligholdelse fra din side, vil det ske skriftligt, og det er ikke ensbetydende med, at vi senere per automatik gør enhver misligholdelse gældende.
17.6 Hvis du er forbruger, bemærk da venligst, at alle Aftaler med dig er underlagt dansk lovgivning. Det betyder, at Aftaler indgået via vores hjemmeside og enhver tvist eller klage, der måtte udspringe heraf eller i forbindelse hermed, vil være underlagt dansk lovgivning.
17.7 Hvis du er erhvervsdrivende, er Aftaler med dig og enhver tvist eller klage, der udspringer heraf eller i forbindelse hermed, eller dens genstand eller tilblivelse (inklusiv tvister og klager, der ikke er reguleret i Aftalen) være underlagt lovgivningen i Danmark.
17.8 Hvis du er erhvervsdrivende har domstolene i Danmark eksklusiv jurisdiktion til at afgøre enhver tvist eller klage, der måtte udspringe af eller stå i forbindelse med Aftalen, dens genstand eller tilblivelse (inklusiv tvister og klager, der ikke er reguleret i Aftalen).
> Tilbage til toppen18. Dyson prisgaranti
18.1 Vores priser kontrolleres og matches dagligt. Du kan være sikker på, at Dyson.dk tilbyder den bedste pris. Hvis du finder samme model annonceret til en lavere pris hos Elkjøp, Bilka, POWER, Komplett, Sephora, Matas, Blivacker eller Magasin inden for 40 dage efter købet, refunderer vi differencen. I så fald bedes du kontakte vores kundeservice via WhatsApp.
Produktet skal være af nøjagtig samme model og farve som vist på Dyson.dk og være på lager hos en af de kvalificerede forhandlere.
Der kræves bevis for den annoncerede pris fra en kvalificeret dansk forhandler.
Følgende forhandlere er kvalificerede: Elkjøp, Bilka, POWER, Komplett eller Magasin.
Prisgarantien gælder ikke, hvis dit køb indgår i et sæt, der også kan købes separat til fuld pris.
Det annoncerede produkt skal være nyt og i en original emballage. Prisgarantien gælder ikke, hvis produktet er blevet renoveret, istandsat, brugt, beskadiget, returneret, befinder sig i åben kasse eller er et demoprodukt.
Dysons prisgaranti gælder ikke for håndtørrere, tilbehør eller reservedele.
Oplysningskrav
-
AM06 12"
Maksimal Flowhastighed
22.2 m3/min F
Ventilatorindgang
26 W P
Service værdi
0.85 (m3/min)/W SV
Strømforbrug i standby
<0.5 W Psb
Ventilator lydeffektniveau
58 db(A) Lwa
Maksimal lufthastighed
3.2 meters/sec C
Baseret på IEC 60879
-
AM07
Maksimal Flowhastighed
30 m3/min F
Ventilatorindgang
56 W P
Service værdi
0.54 (m3/min)/W SV
Strømforbrug i standby
<0.5 W Psb
Ventilator lydeffektniveau
64 db(A) Lwa
Maksimal lufthastighed
3 meters/sec CBaseret på IEC 60879
-
AM08
Maksimal Flowhastighed
36 m3/min F
Ventilatorindgang
60 W P
Service værdi
0.6 (m3/min)/W SVStrømforbrug i standby
<0.5 W Psb
Ventilator lydeffektniveau
67 db(A) Lwa
Maksimal lufthastighed
3 meters/sec C
Baseret på IEC 60879
Oplysninger til identifikation af de model (er), som informationerne vedrører KOMMISSIONENS FORORDNING (EU) nr. 206/2012 til gennemførelse af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/125 / EF med hensyn til krav til miljøvenligt design af klimaanlæg og komfortventilatorer.
Klage
Ønsker du at klage over Produkterne, kan du kontakte os på kontaktoplysningerne beskrevet nederst.
Klage kan også indgives til Center for klageløsning/Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark, hvis visse betingelser er opfyldt. Du kan klage via www.forbrug.dk.
Endvidere kan EU-Kommissionens online klageportal anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse.
Kontakt os
Du kan kontakte os via følgende Live chat.